2011. augusztus 28., vasárnap

Test Driven Development tanfolyam

A múlt héten a cég jóvoltából elmentem egy Test Driven Development tanfolyamra. A tanfolyamot egy Jon Jabber nevű, igazi hamisítatlan brit akcentusú fazon tartotta, aki egyrészt jó fej volt, másrészt szakmailag kevés felkészültebb emberrel találkoztam eddig.
Az utóbbi időben sokat olvastam Agile, TDD és Clean Code témakörben, ezért úgy gondoltam, nem sok újat fog tudni mondani, de szerencsére nem így volt. Arra számítottam, hogy a tanfolyam a Clean Code átismétlése lesz, ehhez képest szinte csak olyanokat tanultam, amik abban nincsenek benne, mégis egy témakörhöz tartoznak, és persze nem is mondanak egymásnak ellent.
Bár a TDD irányelveivel abszolút egyet értek, értem és tapasztalom, hogy miért teszi gyorsabbá a fejlesztést, C++ programozóként mégis furcsa, hogy úgy kell programoznom, hogy az olvashatóságot fontosabbnak tartom a hatékonyságnál (a kettő ugyanis gyakran ellentmond egymásnak). Szerencsére a tanfolyam kifejezetten a C++-ra koncentrált, a tag sok hasznos tanácsot adott kifejezetten C++ témában, és persze megint bebizonyosodott, hogy néhány évig még tanulnom és használnom kell ezt a nyelvet ahhoz, hogy tényleg azt mondhassam: értek hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése