2011. július 10., vasárnap

A Last Ninja-t magyarok írták?!

Lassan már szégyellem, hogy csak játékokról szóló bejegyzéseim vannak :D. Pár napja sikerült olcsón hozzájutnom Beregi Péter Pixelhősök c. könyvéhez. Beregi Péternek a Gamestar hasábjain jelennek meg cikkei (legalábbis amikor még olvastam, akkor még ott jelentek meg), és már akkor is faltam a cikkeit, hisz sokszor vette elő a retro játékok témáját, valamint a kalandjátékoknak is nagy rajongója, így duplán is közel éreztem magamhoz az írásait.
A könyv a videojátékok történelméről szól, méghozzá nagyon színvonalas formában, ráadásul egy DVD is jár mellé, amin sok retro játék helyet kapott. Az mondjuk elszomorított, hogy bár sok magyar játék meg lett említve a könyvben, a két kedvencem, a Kastély és a Newcomer nem.
Ami viszont engem felcsigázott az az, hogy a könyvből kiderült: minden idők egyik legjobb játékát, a Last Ninja első részét magyarok írták! Pontosabban a játék 85%-át, utána ugyanis a megbízó (a System 3) egy fillér kifizetése nélkül lelépett, maguk befejezték a játékot (ezért mozog olyan darabosan a sógun az utolsó pályán), és meggazdagodtak belőle. Aki ismeri a játékot, és nagyjából képben van a C64 programozási lehetőségeivel, az egyet fog érteni velem abban, hogy a magyar srácok ember feletti teljesítményt nyújtottak ezzel. Részletekért lásd a könyvet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése