2011. július 10., vasárnap

Microchip USB workshop

A Microchip, a PIC mikrokontrollerek gyártója úgy néz ki szeretné újra közkedveltté tenni a PIC-eket a hobbisták körében, az utóbbi időben ugyanis az AVR előnybe került (az arduino-ról nem is beszélve, amin szintén AVR teljesít szolgálatot). Szerintem emiatt is rendeztek egy USB workshopot, amire el is sikerült jutnom. A pofátlan árukapcsolás keretében csak az vehetett részt, aki (bár kedvezményesen) megvette a 16 bites PIC starter kit-et, de amúgy is akartam valami hasonlót venni, úgyhogy alapvetően nem bántam meg. A résztvevők között egyébként valószínűleg én voltam a legfiatalabb... ott találkozhattam az igazi öreg motoros hardver mérnökökkel. Kicsit feszengtem is a hippis öltözékemben a sok elegáns inges szaki között :D.
Maga a workshop inkább a feledhető kategóriába tartozott, az eleje inkább Microchip reklám volt, mint szakmai előadás. Én elvártam volna mondjuk az USB részletekbe menő bemutatását, adatátviteli protokolltól kezdve lábkiosztáson át (ami mondjuk USB esetén nem túl bonyolult :D) a soros jel modulálásáig. Az viszont látszott, hogy az előadó tudja miről beszél, a workshop második felében ugyanis egyrészt kérdésekre válaszolt, másrészt mutatott néhány demó alkalmazást élesben.
Az USB vezérlése PIC-el egyébként egyáltalán nem bonyolult, mindenre van demóalkalmazás, és sima C-ben lehet programozni. A starter kit amit kaptam tényleg eléggé basic, de kezdésnek nem rossz. Egy kis méretű nyomtatott áramköri lap, amire integrálva van a mikrokontroller, a programozó, egy potméter, egy kis méretű LED-es kijelző, egy RGB LED, három USB port, és néhány kapacitív érintésérzékelő. Gondolkodtam, mit lehetne ezzel kezdeni.
Első ötletem abból indult, hogy szeretnék venni a jövőben egy USB-vel ellátott routert, amire egy OpenWRT-t rakva, és rákötve egy vinyót, folyamatosan üzemelhetne (szigorúan csak legális tartalmakkal operáló :P) letöltőközpontként anélkül, hogy a sok áramot fogyasztó gépet be kellene kapcsolni. Ugyanakkor az OpenWRT-re való belépésre így is kellene a számítógép. Mivel valszeg csak néhány jól meghatározott művelet végrehajtására használnám ilyenkor, ezért arra gondoltam, hogy egy kis USB-s eszközzel ezt teljesen jól meg lehetne oldani. Az eszköz rá lenne kötve a routerre, a PIC és a host programja természetesen kommunikálna egymással, és a LED-es kijelzőn megjelenő egyszerű menüs felületen lehetne kezelni a letöltőközpontot. Már csak egy USB-s router kéne, hogy ezt el tudjam kezdeni... (vagy be kéne építeni a mostaniba egy USB-t :) ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése